Friday, December 11, 2015

Klass 2015 lõpetab

Kursus on läbi saanud, elagu kursus!

Külastasime sellel korral mitmeid põnevaid asutusi – HITSA, IT Kolledz, Gustav Adolfi Gümnaasium, Tallinna Majanduskool, Pirita Kose Lasteaed, Pelgulinna Gümnaasium. Nägime HT elu ilusat ja huvitavat poolt kui ka väljakutseid, saime teada ka taristuvaldkonna kohta. Tänud neile, kes meid vastu võtsid, teie panus meie ühisesse arengusse on väga väärtuslik.

Kursuslaste töödest ja minu tagasisidest saame teada, et
  • ·         Kui HT tuleb kooli, siis ei tea keegi mis loom ta on ja millega teda toidetakse. Kui ise sellest ei räägi, siis see heaga ei lõpe;)
  • ·         HT on selline tegelane, kelle töös toimub pidev muutmine – täna oled toetaja, koolitaja ja homme hanke vedaja, ülehomme korraldad rahvusvahelist projekti. Kõike, mida vaja, tuleb teha;
  • ·         Väga suur roll on isiksusel. Kui ikka lasetaiale materjale ei ole, tuleb need ise luua. Vajadusel tuleb alustada ka digipädevuste mudeli kaardistamisega, sest kes see ikka paremini asjast teab, kui lasteaednik iseJ
  • ·         Õppida saab kõikjalt – eriti teistelt inimestelt;
  • ·         Palju tuleb tõendada, milleks midagi vaja on, sest kingitusi ei tehta ka noorsootöö vallas. Ühendades jõud, avalikult oma mõtteid teistega jagades, leides koostööpartnereid – saavutame edu!
  • ·         Tööd tuleb teha põhjalikult. Kui oled algaja HT, siis tee oma tööst/kooli taristust ülevaade – kas suur või väike, aga see on aluseks, miks ei saa kunagi öleda, et teid ei ole asutusse vaja. Tihti tuleb luua ka IT/HT arengukava/käsiraamat või plaan. Plaan peab olema suunatud õpetaja arengule, mitte palju tehnikat meil 5 aasta pärast majas on.
  • ·         Koostöö. Koostöö? Koostöö! Kaasa vanemad, lapsed, õpetajad, juhtkond. Teeme ühist asja – teeme rõõmuga!
  • ·         Tehnika taga on inimene. Digipööre digipöörde pärast loob olukorra kus inimene pannakse „kuubikusse“ ja vaadeldakse, kuidas ta hakkama saab. Tegelikult peaks tegutsema selle nimel, et muutus väärtushinnagud, kasvaks oskused – õpilaste omad loomulikultJ
  • ·         Kriitline meel võiks säilida ka digi vastu. Tõde on kuskil keskel.
  • ·         Kaval trikk on kaasata seadusandlust oma paberimajandusse ehk viidata, miks me sellega tegeleme. See on aluseks kus KOV ja HTM peavad tegutsema – me ei tee koolis omaloomingut, me täidame RÕK-i.
  • ·         Peame mõistma, et ei ole mõistlik laduda müüris juppi – vaid näha suurt pilti. See on vahel keeruline (tavalisel õpetajal, vahel ka koolijuhil).
  • ·         HT töö selles kõiges saab olla kerge ja tore kui ka raske – kõik oleneb kollektiivist (õppimiskultuurist, väärtustest, suhetest).
  • ·         Kogemusõppimine – võtan ja proovin.
  • ·         Õpetajad ootavad valmislahendusi, aga neid ei ole. HT on nagu elav õppekavatundja.
  • ·         Võtmeküsimus – kuidas saada teada, mida teised teevad, kui seda keegi ei jaga?
  • ·         Kas koolitusest on kasu? On see meelelahutus, võimalus vabaneda oma põhitööst (puhkus on tegevuse vahetus) või muutub ka midagi?
  • ·         Üldiselt pole Ht valmis – kool vahel tahab, et ta oleks valmis, aga kool ega HT ei saa kunagi valmis! Ja see ongi hea!
  • ·         Kui leiad aega, siis mine sügavikuti asjadesse. Tuleb teha valikuid, millesse süveneda – kõike ei jõua. Aga vahel on see väga väärtuslik, muidu jääb kõik pinnapealseks virvenduseks.
  • ·         HT on pragmaatiline – kuid ta võib olla ka natuke teoreetiline – oleneb kas lahendada tänast olukorda või planeerida tulevikku.
  • ·         Kui analüüsist selgub, et kulutame teatud asjadele liiga palju aega või asjad ei toimi, siis võiks mõned asjad ka tegemata jätta ja tegeleda sellega mis toob suurema kasu – nii hariduses kui ettevõttluses. Oskus öelda EI!
  • ·         Hanke korraldamisel – tee ära kodutöö, küsi abi, arutle pakkujaga, analüüsi ja kauple!
  • ·         Huviatavad asjad sünnivad siis kui suudad mõelda „kastist välja“.
  • ·         Süsteemsus aitab teha tööd paremini, kiiremini, kaugemale.
  • ·         Õppimine on MÕK (muutunud õpikäsitlus) – võimaldab olla personaalne, arendada inimest.
  • ·         Reflektsioon  - oma mõtlemisprotsesside aelgustamine selleks, et teada saada kuidas me oma mõttemudeleid kujundame
  • ·         Elu on nagu metsik tiiger – võid heita maha ja lasta tal panna oma käpp enda peale või istuda talle selga ja temaga ratsutada
  • ·         Positiivsus nakatab!
  • ·         Oma tööga mõjutame me kõiki – ülemusi, kolleege, kliente – see on mõnus!



Soovin teile kena jõuluootust!
Ja uute kohtumisteni edaspidi – kui mitte päriselus, siis internetis!
Kursuse vedaja, Birgy
....................................
Kursuslaste blogid